Світові ціни на дизельне пальне та маржа перероблювання суттєво зросли після введення нового пакета санкцій США проти росії. Це стосується російських нафтопереробних підприємств і танкерів, є частиною зусиль Вашингтона по обмеженню фінансування війни рф в Україні.
Санкції США і їх вплив на ринок
10 січня 2025 року Сполучені Штати Америки оголосили про введення санкцій проти російських нафтових компаній. Нові обмеження націлені на так званий “тіньовий флот” — судна, що намагаються уникнути санкцій і доставляють російську нафту до Індії та Китаю. Країни користуються вигодою від дешевої російської нафти, яку заборонено імпортувати до Європи через війну в Україні.
Зростання маржі на дизель
Аналітики вказують на зростання маржі на дизель, що сталося після введення нових санкцій. За словами експертів, рф, ймовірно, зіштовхнеться з проблемами при експорті дизельного пального, оскільки обмеження стосуються обсягів продукції нафтопереробних заводів компаній як “Газпром Нафта” та “Сургутнафтогаз”. Зниження обсягів експорту дизеля може становити до 150 тисяч барелів на добу.
Ціни на дизель у Європі та на світовому ринку
Після запровадження санкцій ціна на європейський дизельний контракт з постачанням на найближчий місяць значно зросла і досягла $50,25 за тонну — це найвищий рівень за останні 10 місяців. Така ситуація вказує на дефіцит пропозиції на ринку дизельного пального, оскільки контракти з ближчими термінами постачання стали дорожчими.
Ринок дизеля в Азії також відчуває зміни
У Азії ціни на дизель також піднялися, зокрема маржа на перероблювання дизельного пального в регіоні зросла на 8%, досягнувши $17 за барель, що стало рекордним показником за останні кілька місяців. Однак до четверга цього тижня цей показник знизився до $16,50.
Нагадаємо: Казахстан вводить заборону на імпорт російського зерна – вплив на ринок.