
Максим Кріппа: як український кіберспорт став мейнстрімом / Фото: відкриті джерела
Масштаби розвитку кіберспорту в Україні дедалі переконливіші. Як розповів власник NAVI та очільник Української федерації електронного спорту (UESF) Максим Кріппа в інтерв’ю для Forbes Ukraine (BrandVoice), ще у 2022 році вітчизняний ринок сягнув десятків мільйонів доларів.
За словами інвестора, перші паростки кіберспортивного руху в Україні з’явилися наприкінці 90-х. Відтоді напрямок еволюціонував у справжню індустрію. Зокрема, 2020 рік став знаковим — кіберспорт було офіційно визнано видом спорту на державному рівні. Як зазначає Кріппа, наразі галузь розвинута настільки, що вже здатна змагатися з класичними дисциплінами, хоча футбол досі лишається поза конкуренцією.
Український кіберспорт: шлях від ентузіастів до індустрії мільйонів
«Ще 15–20 років тому електронний спорт сприймався як субкультура — майже андеграунд. Тепер це масове явище. Україна має потужну репутацію в міжнародних турнірах. І якщо ринок ще до 2022 року оцінювався у десятки мільйонів доларів, чи можна його вважати маргінальним?» — акцентує Максим Кріппа.
Ключові перемоги, що змінили хід історії
Він окреслив найважливіші віхи на шляху до сьогоднішнього статусу:
- 2009 — команда A-Gaming із гравцями Андрієм Городенським і Олексієм Кучеровим посіла третє місце на WCG від Samsung;
- 2011 — легендарна перемога NAVI на турнірі The International у дисципліні Dota 2;
- 2017 — організація The Kiev Major спільно з PGL стала проривом для українських турнірних операторів;
- 2020 — кіберспорт офіційно визнаний видом спорту в Україні;
- Квітень 2021 — відбувся перший Кубок України з кіберспорту;
- Липень 2021 — Федерація кіберспорту України отримала статус національної.
Нові пріоритети UESF: соціальні ініціативи та інтеграція через гру
У лютому 2025 року Максим Кріппа очолив UESF. Він наголошує: головне — не обмежуватися регуляторною функцією. За його баченням, UESF має стати драйвером розвитку індустрії.
«Наш фокус — це не лише підтримка спортсменів, а й розширення аудиторії: розвиток кіберспорту в навчальних закладах, створення програм для адаптації ветеранів через участь у змаганнях, а також реалізація соціальних ініціатив, що відкриватимуть двері до кіберспорту для нових глядачів», — резюмує Максим Кріппа.