У світі відбуваються зміни на ринку харчових олій. Пальмова олія, яка довгий час була найбільш доступною, поступилася місцем дешевшій соєвій. Така ситуація виникла через проблеми з вирощуванням пальм у ключових країнах-виробниках.
Зниження врожайності пальмових плантацій
Основна частина пальмової олії походить із плантацій Індонезії та Малайзії, які забезпечують 85% світового виробництва. Проте дрібні фермери натрапляють на труднощі. Вони не поспішають вирізати старі дерева і замінювати їх новими через тривалий період очікування врожаю. Нові пальми починають давати плоди лише через 4-5 років, у той час, як соєві поля забезпечують врожайність уже через пів року.
Через це, вартість пальмової олії за поточний рік піднялася на 10%, тоді як ціни на соєву впали на 9%. Соєва олія наразі стала найдешевшою серед харчових олій, обігнавши пальмову.
Шанси на відновлення пальмової олії
Попри підвищення ціни, пальмова олія зберігає популярність серед основних споживачів — виробників солодощів, закладів харчування та готелів, особливо в таких країнах, як Індія. Крім того, виробники біодизеля в Індонезії також підтримують попит на цей продукт, що може сприяти відновленню позицій пальмової олії на ринку.
Нові законодавчі ініціативи
Питання щодо використання пальмової олії також стає актуальним у законодавчих колах. У вересні 2024 року Верховна Рада України ухвалила законопроєкт, що забороняє використання пальмової олії в дитячому харчуванні, підкреслюючи необхідність забезпечення безпеки продуктів для дітей.
Таким чином, ситуація з пальмовою олією на ринку залишається складною. Хоча вона стикається з проблемами у виробництві та конкуренцією з боку інших олій, попит на неї залишається стабільним, і, можливо, у майбутньому вона відновить свої позиції на світовому ринку.
Нагадаємо, виробник Milka й Oreo заплатить сотні мільйонів євро штрафу.